Osobiste doświadczenie: jak przyciągnąć pierwszych 1000 użytkowników?

Osobiste doświadczenie: jak przyciągnąć pierwszych 1000 użytkowników?

Doświadczeni przedsiębiorcy wiedzą na pewno, że przyciągnąć do startupu pierwszych 1000 użytkowników jest dużo trudniej, niż potem zwiększyć bazę klientów do 10 000 lub nawet 100 000 osób. Na wczesnych etapach rozwoju startupu trzeba się martwić nie o skalowalność, tylko o to, jak uzyskać jak najwięcej z każdego zainwestowanego dolara. Proces ten jest, oczywiście, trudny, ryzykowny, ale ciekawy.

Dlatego zdecydowaliśmy się opowiedzieć o doświadczeniu przedsiębiorców, którzy już dawno i skutecznie przeszli ten etap. Jeden z nich to CEO „Roomi” Adzhay Yadav. Mówi on: 

Adzay Yadav

„Jesteśmy platformą do znalezienia mieszkania, więc szukaliśmy ludzi, którzy poszukują mieszkań lub współlokatorów. Początkowo zakładaliśmy, że ci, którzy prawdopodobnie pasują do tego opisu, przeprowadzili się lub ukończyli uczelnię, zwłaszcza w Nowym Jorku, bo zaczęliśmy od tego miasta. W celu dotarcia do tych ludzi na Twitterze użyliśmy HootSuite. Zidentyfikowaliśmy wszystkie tweety nowojorczyków, którzy szukają współlokatorów, podsyłając im linki do odpowiednich ofert na stronie Roomi i tym samym informowaliśmy, że możemy im pomóc. W ten sposób zdobyliśmy większość z naszych pierwszych 1000 użytkowników w ciągu sześciu miesięcy. Po tym okresie nie było już sensu poświęcać tyle czasu na tweety, więc przerzuciliśmy do SEO.

Model Twittera nie będzie przydatny każdej firmie, ale może służyć jako dobry przykład: znajdź platformy, których ludzie używają, odpowiadające potrzebom Twojej firmy i zacznij pracować. Oto, jak zaczął Airbnb: pytali użytkowników Craigslist, czy chcą publikować swoje posty w Airbnb i przekazywać oferty Airbnb w Craigslist, aby je zobaczyła większa baza użytkowników.

Lub użyj innej strategii. Znajdź platformy, które mogą być również stosowane przez ludzi, którzy mogliby korzystać z twojego produktu lub usługi. Na przykład jeśli sprzedajesz maty do jogi, szukaj ludzi, którzy publikują zdjęcia w Instagram z hashtagiem #yoga. Albo jeśli masz „moving service”, promuj go obok wypożyczalni U-haul. McDonald stosował tę strategię, tworząc swoje pierwsze restauracje w pobliżu kościołów, ponieważ rodziny po nabożeństwie często są głodne.

Jedyną rzecz, której nie zrobiłem, chociaż musiałem, było to, że trzeba było zweryfikować strategię akwizycji. Zamiast wysyłać ten sam tweet wszystkim użytkownikom, mogłem wypróbować kilka różnych i śledzić zasięg ich oddziaływania, używając linków Bit.ly.

Pozyskiwanie nowych klientów to dopiero początek. Należy również uzyskać ich opinię i upewnić się, że są oni zadowoleni, żeby chętnie wracać i polecać Cię swoim przyjaciołom.

Data publikacji: 29.06.2017
Zainwestuj w obiecujące startupy, zdobądź inwestycje i pożyczki dla swojego biznesu, do realizacji swoich pomysłów zaangażuj najlepszych specjalistów
Zaloguj się na portalu za pomocą swojego konta w serwisach społecznościowych
Lub zaloguj się / zarejestruj się
Nie pamietasz hasła?
Wpisz adres e-mail użyty do rejestracji na Startup.Network
arrow_back
PL
visibility184
share
close
thumb_up0
Lubię to
Nie lubię to
  • 0